COVID-19 პანდემიის გავლენა სატრანსპორტო ლოგისტიკაზე

ყველასთვის ცნობილია, რომ სატრანსპორტო და ლოჯისტიკური ინდუსტრია თანამედროვე გლობალიზებული და ურთიერთდაკავშირებულ სამყაროში ერთ – ერთ მნიშვნელოვან როლს ასრულებს. 2020 წლის დასაწყისიდან კორონავირუსის (COVID-19) პანდემიის გამო მთელს მსოფლიოში უფრო და უფრო მეტმა ქვეყანამ დახურა თავისი საზღვრები, შეზღუდა ტრანსპორტირება და მოგზაურობა კორონავირუსის გავრცელების შედეგად, ლოჯისტიკური და სატრანსპორტო ინდუსტრიის მნიშვნელოვანი მიწოდების ქსელები შეფერხებული იყო. ევროპის სატვირთო გადაზიდვების ასოციაციამ “Clecat”- მა და პოლონეთის “Forwarding and Logistics” – ის პალატა აფრთხილებდა მსოფლიოს, რომ შეზღუდული საექსპორტო ტვირთები და პორტების ოპერაციების შეფერხებება გამოიწვევს ოპერატორების და საწყობების ნაკლებობას. შეზღუდული ტრანსპორტის ინტენსიფიკაციის გამო გაიზრდება ფასები. თუ გავაერთიანებთ იმ ფაქტს, რომ შემოტანილი საქონლის რაოდენობა შემოიფარგლება სატრანსპორტო კომპანიების მიერ შემცირებულ მარშრუტებთან ერთად, ჩვენ შეგვიძლია მზად ვიყოთ სავაჭრო დონეზე რამდენიმე დიდ ცვლილებებისთვის. როგორც ექსპერტი ჯერომ დე რიკლესი აფასებს, არც თუ ისე შორეულ მომავალში მოთხოვნის დაფარვის უუნარობა გამოიწვევს ტვირთის განაკვეთების ზრდას და ტრანსპორტის საერთო ხარჯებს მატებას, რაც პირდაპირ გავლენას მოახდენს საქონლის საბოლოო ფასებზე. რა თქმა უნდა, კორონავირუსის პანდემიით გამოწვეულმა ეკონომიკურმა კრიზისმა სერიოზული ზიანი მიაყენა საქართველოს ეკონომიკას – სასტუმროები, რესტორნები, სავაჭრო ცენტრები, ტრანსპორტი, დასვენება და გასართობი ობიექტები განიცდიან მნიშვნელოვან ზარალს. საფრთხის ქვეშ იყო საფინანსო სექტორი, მშენებლობა, უძრავი ქონება, წარმოება და განათლება. ქართული საინვესტიციო კომპანია Galt & Taggart- ის ცნობით, ექსპორტის ვარდნა კორონავირუსის პანდემიასთან დაკავშირებით მსოფლიო ვაჭრობის შეზღუდვებთან არის დაკავშირებული, შესაძლოა საქართველოს ეკონომიკა 200 მილიონიდან 1 მილიარდ დოლარამდე დაზიანდეს. ეს დამოკიდებულია კონკრეტული სცენარის განვითარებაზე.

ჩვენი სერვისები

მომსახურების ყველა სერვისი იყოფა რამდენიმე მთავარ განყოფილებად
დააწკაპუნეთ თქვენთვის საინტერესო მონაკვეთზე.